در این رابطهMoafi Madani & Teymourzadeh
بنابراین اگر بخواهیم به عنوان یک موسسه طراحی سایت پروژه های موفقی داشته باشیم لازم است به صورت پیوسته و همگام با جدیدترین تکنولوژی ها به فعالیت خود ادامه دهیم. تمام تلاش ما بر این است که به شکلهای مختلف کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنیم، اما تصور کنید اگر هزاران نفر وارد سایت ما شوند و با یک بستر فاجعهآمیز روبهرو شوند چه اتفاقی خواهد افتاد. این گزارش نشان میدهد ابتدای شروع این روند از دهه 1990 میلادی بوده و پیشرفت کندی داشته است، اما پس از چند سال و به خصوص در سال 2003 و با کمک نقشههای پشتیبانی اینترنتی، اطلاعات موجود برای سیستم اطلاعات جغرافیایی به موضوع مهمی برای کارکنان واحد خدماتی شهرداری و عموم شهروندان رمی تبدیل شد(17). نکته اساسی که در این تحقیق به دست آمد نشان می دهد که اگرچه هردو روش نتایج مشابهی ای را به دست می دهند، اما TOPSIS به دلیل برجسته کردن شدت تغییرات مشابه موجود درسایت از این قابلیت برخوردار است که تا افتراق های هر چند اندک را برجسته نموده و ارایه کند.
حداکثر اطلاعات موجود در روش انتخاب سایت باید شناسایی شود و اطمینان حاصل شود که نتیجه این فرآیند توسط اکثر ذینفعان قابل قبول است، بنابراین مکان دفن پسماند نیاز به پردازش انواع دادههای مکانی دارد و باید معیارها و عوامل بسیاری به دقت سازماندهی و تحلیل شوند. بنابراین GIS به همراه AHP ابزارهای قدرتمند برای حل مشکل مکانیابی دفن پسماند هستند(16). استمرار تخریب گسترهها و مناظر طبیعی در نبود مدیریتهای صحیح و حضور بیتأمل فنآوری و گسترش بیرویه شهرنشینی، نه تنها نیاز اساسی انسان به حضور در منظر طبیعی به مثابه زادگاه اولیه و ابدی انسان را بیجواب نهاده، بلکه برهمخوردن تعادل طبیعی این اکوسیستمها، حیات و زندگی او را نیز دچار نقصان و مشکل گردانیدهاست. هیچ چیز به اندازه یک وب سایت که بد طراحی شده و جستجوی مسیرها در آن مشکل است، مبهم یا بازدارنده نیست. به چه دلیل، کسب و کار نیاز به خدمات طراحی سایت دارد و چرا باید سایت داشته باشیم؟
درست پس از این که نمودار ساختار مشخص شد طرح کامل سایت نیاز به آدرس دهی دارد. مکانیابی پسماند شهری به دلیل تاثیر بسزایی که در اقتصاد، اکولوژی و بهداشت محیط منطقه دارد یک مسئله حیاتی در فرآیند برنامه ریزی شهری است و ارزیابی آن یک فرآیند پیچیدهای است که نیاز به متخصصان مختلف در زمینههای اجتماعی و زیست محیطی از جمله علوم خاک، مهندسی، هیدروژئولوژی، توپوگرافی، جامعه شناسی و اقتصاد دارد(7، 8). به طور کلی مکانیابی محل دفن پسماند یک فرآیند دشوار و طولانی است که به دو مرحلهی اساسی تقسیم میشود: مرحله اول شناسایی سایتهای بالقوه از طریق غربالگری مقدماتی و مرحله دوم ارزیابی توان آنها براساس ارزیابی اثرات زیست محیطی، امکانسنجی اقتصادی و طراحی مهندسی و محاسبهی هزینهها میباشد (9). در حال حاضر از تکنیکهای مختلفی در فرآیند مکانیابی دفن پسماند استفاده میشود (10). در واقع امروزه فرآیند مکانیابی دفن پسماند به تجزیه و تحلیلهای پیچیده فضایی بستگی دارد که با توسعه سیستمهای اطلاعات جغرافیایی (GIS) همراه است.
جمع بندی نتایج مطرح شده نشان میدهد که با توجه به ریزفعالیتهای مرتبط با هر یک از گروههای فعالیتی حاصل شده در تحقیق و تمهیدات (میزان دخل و تصرف) لازم برای ایجاد آنها در سایت، میتوان آنها را از لحاظ توان سنجی زیست محیطی در زیر مجموعههای تفرج گسترده، تفرج متمرکز و یا کاربریهای توسعه شهری قرار داد. یکی از مؤلفههای تشکیل دهندة مدیریت پسماند، جمع آوری پسماند است. تعداد کل پرسشنامههای توزیعشده 611 بود که از میان این تعداد، 431 پرسشنامه جمع آوری شد و 384 پرسشنامه مناسب بوده است. 5- آیا بین دیدگاههای مشتریان با توجه مقطع تحصیلی (و یا میزان تحصیلات) و تعداد دفعات خرید اینترنتی آنها در خصوص عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیک به کتابفروشیهای اینترنتی اختلاف معناداری وجود دارد؟ براساس این یافتهها، تعداد خریداران دیجیکالا از سایر وبسایتها بیشتر است. همچنین در کشور ما کشاورزی از میراث ارزش مندی برخوردار است، کوچک شمردن این امر در یک کشور مستعد، نه تنها تأمین غذا را تهدید میکند، بلکه سلامت محیطی را نیز به خطر میاندازد.
آنها ترجیح میدهند در دنیای مجازی زندگی کنند، در دنیای مجازی غذا سفارش بدهند، خرید کنند، فیلم ببینند، کتاب بخوانند و در دنیای مجازی، خدماتی را که میخواهند دریافت کنند. اگر می خواید CSS رو خیلی کامل یاد بگیرید فیلم آموزشی طراحی سایت رو دنبال کنید تا صفر تا صد CSS رو فرا بگیرید. همانطور که مشاهده میشود این شاخصها مثبت و بزرگتر از صفر هستند که این نشان میدهد که مدل از کیفیت مناسبی برخوردار است. برازش مدل اندازهگیری. برازش مدل اندازهگیری از طریق تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی بررسی شد. همچنین مشخص شد هیچیک از حالات درونی (احساسی و شناختی) متغیر میانجی بین نویگیشن و قصد خرید محسوب نمیشدند. همچنین، در زمینة آنلاین بسیاری از نویسندگان رفتارهای رویکرد/اجتناب را تفسیر کردهاند؛ مثلاً برای فروشگاه اینترنتی بازدید مجدد، قصد خرید، صرف زمان یا پول بیشتر در وبسایت، بیان نظر کاربر، خرید برنامهریزینشده محصولات و غیره (لی و کوبک، 2010؛ اروگلو و همکاران 2003؛ کوفاریس و همکاران، 2002-2001) برشمرده شده است. بر اساس جدول 7 در مقایسه با حالت احساسی، حالت شناختی نقش قویتری برای تأثیر بر قصد خرید مصرفکنندگان داشت؛ بنابراین اگر پاسخگویان گرایشهای سودمندگرایانة بیشتری داشته باشند، در صورت بازدید و خرید از فروشگاههای با نشانههای محیطی مناسبتر (کارایی محتوای اطلاعات بالا)، احتمال خرید مجدد آنها بیشتر خواهد بود.
همچنین مشخص شد فضای وبسایت و طراحی تصویری وبسایت بر قصد بازگشت دوباره به سایت تأثیر مثبتی دارد. دریافتند که احتمال خرید و بازگشت مشتریان به وبسایتهای دارای طراحی مناسب، بیشتر است. رسانه ی هنر برتر (ساینا دیزاین) با سابقه حرفه ای در طراحی سایت تاکنون برای شرکت ها، موسسات و صنوف مختلف به طراحی وب سایت پرداخته است. در زمینه مکانیابی دفن پسماند با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و سیستمهای تصمیمگیری چند معیاره تاکنون تحقیقات متعددی صورت گرفته لذا از این میان در سطح جهان میتوان به، Jahn Bennet در سال 2004 اشاره کرد که گزارشی حاکی از پیشرفت سیستم اطلاعات جغرافیایی و کاربرد آن در شهر رم، برای مدیریت و دفن مواد زائد جامد ارائه داد. مک کینی (2004) بررسی کرده است که چگونه نشانههای محیطی متفاوت در وبسایت (مانند طرحبندی و طراحی، پایانة فروش و خدمات مشتریان) در رضایت گروههای مختلف از مصرفکنندگان آنلاین نقش دارد. دارکوب وب سایت ها را بر اساس زبان PHP و به صورت داینامیک برنامه نویسی می نماید و با توجه به امکانات مورد نیاز، وب سایت را از پایه توسط PHP و یا با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو، اپن کارت، پرستا شاپ و همچنین فرم ورک ها مانند لاراول پیاده سازی می نماید.
مروری بر پیشینة پژوهش: در سالهای اخیر پژوهشهای بسیاری در زمینة بررسی نشانههای محیطی و فضای فروشگاههای آنلاین انجام شده است؛ برای مثال، منون و کان (2002) بر این موضوع تمرکز کردهاند که حالات احساسی مصرفکنندگان آنلاین که ناشی از نشانههای محیطی مانند رنگ، نور و موسیقی هستند، چگونه بر رفتار خرید آنها تأثیر دارد. دهدشتی و مبرهن (1391) با انجام پژوهشی که روی 374 فرد انجام شده و تأثیر عوامل انگیزش فردی بر خرید اینترنتی را بررسی کرده، دریافته است اگر اطلاعات ارائهشده در سایتهای خردهفروشی از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، احتمال خرید مکرر از سایت افزایش مییابد. «اینسورسو بالانتین» (Ainsworth & Ballantine, 2014) در پژوهشی دیگر رفتار مشتریان وبسایتهای خرده فروشی را بررسی کردند. این پژوهش با کاربرد مدل S-O-R (محرابیان و راسل، 1974)، از مفهوم نشانههای محیطی وبسایت، حالات احساسی و شناختی مصرفکنندگان و رفتار پاسخی استفاده میکند. به منظور سنجش رابطه علّی که در فرضیات ذکر شده بودند، از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده میشود.
بدین ترتیب که با توجه به ویژگی های لازم برای بافت شهری از جمله سرزندگی، تقویت فعالیت های مختلف اقتصادی، فرهنگی و خدمات گردشگری، برقراری امنیت برای شهروندان، پیاده محور و عابرمدار بودن در راستای تقویت ویژگی های زیست محیطی و فراهم نمودن فرصت برقراری آیین شهروندی از طریق تسهیل تعاملات، ارتباطات و مشارکت اجتماعی، نسبت به تدوین چشم انداز مقدماتی اقدام گردید. در گام سوم با ارزیابی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای مولفه های عملکردی، زیبایی شناختی، زیست محیطی و نظام تاسیسات و تجهیزات شهری حوزه مورد مطالعه بر اساس تحلیل سوات یکپارچه طراحی شده (جدول 1)، نسبت به تحلیل سایت مورد مطالعهاقدام شد. به طور کلی، استفاده از نتایج این پژوهش باعث میشود تا محققان حوزة بازاریابی فرصت منحصربهفردی برای بررسی این تکنیکها و پارادایمهای جدید در اختیار داشته باشند. دریافتند که نشانههای محیطی از سایر دادههای مربوط به بازاریابی در خریدهای آنلاین تأثیرگذارتر است. تمرین دوم تحت عنوان مفهوم حرکت که با استفاده از ماکتهای اتود و حجمی، مفهوم حرکت نمایش داده میشود. قصد خرید: در پژوهش اخیر، قصد خرید با عنوان رفتار رویکردی در نظر گرفته شده است.
این نتایج، اطلاعات مناسبی را برای بازاریابان و همچنین صاحبان 4 فروشگاه دیجیکالا، بامیلو، چاره و زنبیل فراهم میکند تا بیشترین تمرکز خود را روی این دو بعد قرار دهند؛ بنابراین وبسایتها باید به طور مرتب بررسی شوند تا عوامل مؤثر را برای جذب مصرفکننده (چه با قصد خرید لذتگرایانه و چه سودمندگرایانه) فراهم کنند. جامعة آماری این پژوهش شامل تمامی خریداران چهار فروشگاه اینترنتی ایرانی دیجیکالا، بامیلو، چاره و زنبیل است. بیشترین فراوانی مربوط به وبسایت استفادهشده در بین پاسخدهندگان مربوط به وبسایت دیجیکالا با 67 درصد و کمترین فراوانی مربوط به وبسایت چاره با 6 درصد بود. این مقدار تا 40 درصد نیز قابل پیش بینی است و حدود 60 درصد سایت به طبیعت بکر اختصاص یافته است. آگاه بودن فعالان تجارت الکترونیک و فروشگاههای اینترنتی از شیوهها و راهکارهای علمی و عملی ارتقای وفاداری مشتریان، نیز میتواند گام مهمی در وفادار کردن مشتریان به خدمات الکترونیک باشد.
همانطور که در جدول فوق مشاهده میشود در سطح معناداری 5% بین میانگین رتبه وضعیت عوامل سه گانه مؤثر بر وفاداری الکترونیک تفاوت معنادار وجود دارد. H7- حالت احساسی مصرفکننده بر قصد خرید تأثیر دارد. H13- حالت شناختی اثر میانجیگری بین کارایی محتوای اطلاعات و قصد خرید دارد. H11- حالت احساسی اثر میانجیگری بین نویگیشن و قصد خرید دارد. H12- حالت شناختی اثر میانجیگری بین طراحی وبسایت و قصد خرید دارد. 3. کیفیت طراحی وبسایت بر کیفیت درک شده اطلاعات اثر مثبت دارد. در واقع یک مسئله به سلسله مراتبی از مسائل فرعی که قابل درک و بررسی باشد، تجزیه میشود. از نظر سن، بیشترین درصد جمعیت پاسخدهندگان (59%) افراد بین 20 تا 30 سال و کمترین درصد (%5) افراد بالای 40 سال است. بیشترین فراوانی مربوط به وبسایت استفادهشده در بین پاسخدهندگان، مربوط به وبسایت دیجیکالا با 67 درصد بوده است. در این بررسی مشخص شد که متغیرها با شاخصهای خود همبستگی بیشتری دارند تا با سازههای دیگر؛ درنتیجه مدل این پژوهش از روایی واگرای مناسبی برخوردار است.